خادمین اتوبوس های راهیان نور


فایل های ضمیمه


متن (0) ویدیو (0) لینک (0) تصویر (0)

موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
قم
تشکل: بسیج دانشجویی
نویسنده: یا زهرا
تاریخ: 1393
برای خادمینِ از پیش تعین شده و هم چنین خادمینی که در طول اردو تمایل داریم به کار گرفته شوند باید برنامه ریزی و توجیه دقیقی داشت.برای خادمینِ از پیش تعیین شده، پیش از اردو چندبار جلسه توجیهی برایشان برگزار شد.
خادمین از پیش تعیین شده غالبا بچه هایی بودند که قرار بود سال بعد مسئولیت یک کانون را عهده دار شوند و لزوم ارتباط گیری پیش از مسئولیت با بچه ها را به آنها گوشزد نمودیم ضمن اینکه به نوعی مجبور بودند فضای جمعی و ارتباط گیری را تجربه و ضعف های خود را در این زمینه برطرف نمایند و تمرین ارتباط گیری در زمان مسئولیت در شورا را نیز داشته باشند.
. نکاتِ ریزی را که شاید واضح هم بود لازم دیدیم در طول تمام جلسات توجیهی متذکر شویم. از جمله اینکه:
1. خادم نباید قصد متحول کردن زائر را داشته باشد، مهم ترین هنر خادم خراب نکردن حس و حال معنوی زوار است. و زمینه سازی برای غبار روبی از دل زائرین. که برای این امر باید پش از هرکاری غبار از دل خودمان زدوده باشیم.یک راهکار ان بود که : 14روز مانده به اردو قرار گذاشتیم روزانه ادعیه و اذکاری را تا روز اردو به14معصوم هدیه نمائیم
2. ما درجات عالیه ای نداریم و بری از خطا نیستیم که خودمان را بالاتر از زائرین دیده و به مشاوره های اعتقادی و.. بپردازیم که زائرین پس از تحول معنوی در اردو به آن نیاز دارند. ما باید دوست و خادم زائرین باشیم نه راوی- نه مشاور- نه مبلغ
3. تحت هیچ شرایطی نباید با تندی با زائر برخورد کرد. در صورت ناهماهنگی و.. هم با سعه ی صدر زائر را توجیه نمائیم تا دوباره اشکالی پیش نیاید. از قبل باید دقیق زائرین را درباره کلیات و جزئیات لازم الاجرا در اردو به خوبی توجیه کرد که در طول اردو ناهماهنگی ای به خاطر توجیه نبودن صورت نپذیرد
4. لفظ خادم را نباید از یاد برد. ما مسئول فرهنگی- مسئول پشتیبانی و..نداریم.بلکه خادم فرهنگی، خادم پشتیبانی و..که یادمان نرود خادم هستیم و غرور نداشته باشیم که مسئولیت را سبب تافته ی جدابافته بودن خود ببینیم و..
در هر اتوبوس به جز مسئول اتوبوس4خادم دیگر داشتیم که:
پشتیبانی(توزیع وعده ها و میان وعده های غذایی)       
فرهنگی و کمک فرهنگی(توزیع بسته های فرهنگی- ارتباط گیری با زائرین- هماهنگی مبلغین و راویان- فضاسازی اتوبوس و..)
کتابفروش(توزیع بن کتاب و فروش کتاب)
پست کتابفروشی به نوعی زیر گروه فرهنگی بود این فرد عهده دار کتابفروشی سیار بود و وظیفه ی توضیح و تحویل بن کتاب(که جزئی از بسته فرهنگی اردو بود)را به بچه ها داشت. هم چنین مسئول فروش کتابهایی که فراتر از تعداد هر اتوبوس و برای فروش به همراه آورده بودیم.
تصمیم داشتیم در جهت جذب و به کار گیری زائرین پست شهردار اتوبوس هم داشته باشیم(شبیه پست شهردار در جبهه ها که مسئول نظافت و..بود) قرار بود شهرداری اتوبوس را روزانه یک یا چند نفر قرار دهیم و اولین شهردارها هم خود خادمین اصلی باشند-جهت ریزش غرور و همچنین ترویج وتقویت روحیه مسئولیت پذیری در بچه ها- که متأسفانه این قسمت به دلیل ناهماهنگی هایی حذف شد.
در راهیان نور خواهران به دلیل ملاحظاتی که هست، همخوانی سرودهای دفاع مقدسی و..به دلیل حضور راویان آقا و..خیلی جالب نیست. لذا مسئولین فرهنگی تقریبا تنها به پخش صوت پرداختند و سعی داشتند به این نکات ریز دقت شود که هنگام برگشت زائرین از مناطق،دقایقی صوت های آرام و مناجات و روضه پخش شود(که حس و حال معنوی شان سریع از دست نرود)، در طول ساعاتی که عموم بیدار بودند صوت های حماسی و پرشور و اوایل صبح و اواخر روز دعاهای خاص و..
 
راهیان نور مسئولین اردو خادم به این تجربه امتیاز دهید:

تصاویر تجربه خادمین اتوبوس های راهیان نور

مشاهده همه
بارگذاری تصویرهای شما از این تجربه

عکسی در گالری بارگذاری نشده
پرسش و پاسخ پیرامون تجربه
  • ناشناس: نکات خیلی خوب و کاملی بود
    سپردن مسئولیت به بچه ها
    تجربه ی برخورد مناسب با شرکت کننده های اردو
    و همینطور نکته ی آخری که مطرح شد مسائل مبتلا بهی هست که هرچند کوچیک ولی خیلی مهم هستن
    پاسخ
  • معصومه سبزه: زیاد جالب نبود چون خودم امسال مسئول فرهنگی هستم خواستم ازایده های شمااستفاده کنم ولی ممنونم. پاسخ
ارسال


دسترسی به این صفحه برای کاربران فعال ممکن است.

برای ادامه به سایت وارد شوید:

captcha

اگر هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید:

captcha
برای دسترسی فعال پس از ورود یا ثبت نام ، نام را فعال تمایید.