کاروان زیارتی کربلا دانشگاه امیرکبیر تهران


فایل های ضمیمه

متن (0) ویدیو (0) لینک (0) تصویر (0)

موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
صنعتی امیرکبیر
تشکل: بسیج دانشجویی
نویسنده: مدیر کالک
تاریخ: 1392

* مقدمه از لزوم انجام فعالیت:

با عنایت پروردگار، اولین سفر کربلای مجموعه بسیج امیرکبیر در نیمه شعبان (تیر ماه) سال 1392 برگزار شد. علی رغم کاستی ها و نواقصی که در سفر وجود داشت - به خصوص اینکه قبل از سفر به خاطر مسئله انتخابات، امکان درگیر سازی مجموعه در سفر نبود- سفر بابرکتی بود و خروجی ها و دستاوردهای مهمی داشت. گزارشی تصویری از اولین سفر کربلای مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر به همراه توضیحی از کارهای انجام شده در ادامه می آید.


*جزئیات فعالیت:

قبل از سفر امسال طرحی را در سازمان بسیج دانشجویی با هدف بهره گیری از ظرفیت های عظیم پیاده روی طراحی کردیم. این طرح سه سرفصل داشت. سرفصل ترویجی-تبیینی، سرفصل فکری - رویکردی، سرفصل تولیدی-محتوایی. در سرفصل اول نگاه مان جا انداختن و تبیین فرصت های پیاده روی برای کاروان ها بود که جلساتی با مسئولین کاروان های دیگر در این زمینه داشتیم و هماهنگی های لازم به منظور توزیع محصولات بین کاروان های دیگر فراهم آمد.در سرفصل دوم آمدیم به طراحی رویکردی نقش آفرینی هایی که در پیاده روی می توان داشت پرداختیم. ظرفیت های نقش آفرینی و قالب هایی که می توان عملیاتی کرد را احصا کرده و با ذکر مثال عینی کردیم. نوع ورود محتوایی به مسائل اصلی جهان اسلام و معنا کردن این حرف برای مخاطب عراقی، ظرافت های یک ارتباط گیری سازنده، مدخل طرح بحث با یک عراقی، رویکردهای تولید محصول و ... از جمله مواردی است که در این سرفصل طراحی شد. در سرفصل سوم نیز به تولید محصولات مبتنی بر طراحی رویکردی سرفصل دوم پرداختیم. که یک نمونه اش جزوه تعامل، ارتباط گیری و مکالمه سازنده است. پیراهن، پرچم های دوستی، برچسب های عکس، جزوه، و ... از جمله محصولات بودند.
محصولات تولیدی برای سفر:

جزوه تعامل، ارتباط گیری و مکالمه سازنده با مخاطب عراقی

این جزوه در 52 صفحه تنظیم گشته است و مبتنی بر تجربیات و مصاحبه های یکی از دوستان فعال در کشور های عربی است.
احصاء ظرفیت های نقش آفرینی عمومی در عراق و عینی کردن آن در قالب های تجربه شده و امکان پذیر، چگونگی ارتباط گیری و نکات و ظرافت های برقراری یک ارتباط سازنده، تبیین ورود رویکردی در برخورد با جامعه عراق، آموزش اولیه زبان عربی عراقی از جمله بخش های این جزوه می باشند. (این جزوه را از بخش بسته های پشتیبانن می توانید دریافت نمایید.)برچسب یا هدیه های کوتاه:کارکرد این برچسب ها تنها برای هدیه دادن است. حفظ و تداوم یک ارتباط می تواند محمل خوبی برای تداوم یک ارتباط باشد. از سوئی بنا بر روایات ایجاد علاقه و محبت نیز از مسیر هدیه دادن است.
پرچم های دوستی:پرچم هایی که به شدت از آنها در عراق استقبال شد. یک طرف پرچم عراق و طرف دیگر پرچم ایران که با کلمه "حسین" به هم می رسند.


پیراهن نوشته ها:از دیگر محصولاتی که آماده شد، پیراهن های منقش به طرحها و جملات جهان اسلامی بود. این پیراهن ها نیز در طول سفر خیلی جالب توجه مخاطبین بود.

بسته بندی محصولات برای توزیع و پخش در کاروان های مختلف:

محصولات تولید شده از قبیل جزوه، برچسب عکس، پرچم های نمادین و ... با هماهنگی سایر کاروان ها در اختیار کاروان های دیگر نیز قرار گرفت.


تصاویر تجربه کاروان زیارتی کربلا دانشگاه امیرکبیر تهران
مشاهده همه
بارگذاری تصویرهای شما از این تجربه

پرسش و پاسخ پیرامون تجربه
    ارسال


    "کاروان زیارتی کربلا دانشگاه امیرکبیر تهران"
    اشتراک گذاری در:
    کپی لینک ارسال ایمیل
    گوگل پلاس شبکه افسران
    تلگرام
    دسترسی به این صفحه برای کاربران فعال ممکن است.

    برای ادامه به سایت وارد شوید:

    captcha

    اگر هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید:

    captcha
    برای دسترسی فعال پس از ورود یا ثبت نام ، آن را فعال نمایید.