پیراهن ها سخن می گویند!


فایل های ضمیمه


متن (0) ویدیو (0) لینک (0) تصویر (0)

موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
فردوسی مشهد
تشکل: بسیج دانشجویی
نویسنده: منصوره زعفرانیه
تاریخ: ---

یکی از مهمترین اصول در کارهای بسیج دانشجویی اصل مخاطب شناسی است. اگر ما بتوانیم متناسب با مخاطبین مختلفی که داریم برنامه ها و کارهای خودمان را در قالب های مختلف ومتنوع ارایه بدهیم قطعا اثرگذاری بسیار زیادی خواهد داشت.

اصولا در محور فعالیت های تشکیلاتی دانشگاهی چیزی که بدون افتادن در بروکراسی بی سر و ته دانشگاه و محدودیت های عجیب و غریبش مثل یک رسانه عمل می کند و در واقع تریبون حساب میشود برد تشکل هست که ما از این برد برکات زیادی دیدیم.

مثل برنامه روز دانشجو یا برنامه های دهه فجر یا کارهای ایام انتخابات یا همین بحثی که اخیرا داشتیم اقتصاد مقاومتی.

نسبت به حساسیت و توجه و عنایت خاصی که حضرت آقا روی بحث اقتصاد مقاومتی نشان دادند ما خواستیم در حد وسع و توانایی دانشجویی خود قدمی در راستای یکی از زیر مجموعه ها و موضوعات اقتصاد مقاومتی برداریم به همین خاطر تمرکزمان را بر روی بحث خرید کالای ایرانی گذاشتیم.

دوهفته اول با پارچه و تور و نخ و این جور چیزها روی یک برد متحرک  که دم در دفتر بسیج گذاشته بودیم حالت پرده و پنجره درست کردیم بالای پرده آرم از_حرف تاعمل زدیم و از پرده برگه های گردی را آویز کردیم که بالای تمام برگه های آویز نوشته بود من ایرانی ام وداخل برگه ها علت خرید و اهمیت کالای ایرانی را نوشتیم که خب برای بچه ها خیلی جالب بود.می دیدیم گروهی می آمدند و دقیق مطالعه می کردند.

بعد از دو هفته پرده ها را از روی برد برداشتیم آمدیم دو طرف برد(بردمان در واقع دو تا برد کنار هم بود) دو تا لباس مردانه نصب کردیم در واقع الان دو تا برد با دو تا لباس مردانه داشتیم که این دو تا نماد و عنوان کالای ایرانی و کالای خارجی بودند.روی لباسی که نماد کالای خارجی بود عکس پرچم کشورهای خارجی را چسبانده بودیم و روی لباسی که نماد کالای ایرانی بود یکی از مارک های معروف ایرانی را زده بودیم بعد روی بردی که لباس ایرانی بود نوشته بودیم کالای ایرانی می خرم چون... و روی لباس نوشتیم نظرت را بنویس و روی بردی که لباس خارجی بود هم  به طنز نوشتیthe kala of khareg becuse  و روی لباس خارجی هم نوشتیم type your commen

داخل جیب هر دو تا لباس ایرانی و خارجی ماژیک و خودکار گذاشتیم تا دانشجوها بیاند و بین دو نوع کالای ایرانی و خارجی کالای مقبولشان را انتخاب کنند و بعد از آن هم علت انتخابشان را بنویسند

این کار سبب می شد تا نظرات موافق و مخالف این عمل بیان بشود....

و در واقع هم افرادی که به دنبال کالای خارجی هستند می فهمند علت خرید کسانی که کالای ایرانی را می خرند چه بوده و آنهایی که به دنبال کالای ایرانی اند می خواستند علت خرید کسایی که کالای خارجی میخرند  چی هست را بفهمند و در نهایت هم کسی که تمام این نظرات را می خواند  به طور کلی می توانست به نحو احسن و بدون این که هیچ قضاوت و نظر و ایده ای  به او تحمیل شود فکر کرده  و تصمیم بگیرد

این طرح که جلوی درب دفتر بسیجمان اجرا کردیم فوق العاده جلب توجه کرد .

یکی دیگر از توفیقات طرح هم این بود که بچه ها می آمدند و بیشتراز این که خودشان نظر بدهند نظرات دیگران را جواب می دادند و حتی یک نظر ۶  تا فلش دورش خورده بود.

تصاویر تجربه پیراهن ها سخن می گویند!

مشاهده همه
بارگذاری تصویرهای شما از این تجربه

پرسش و پاسخ پیرامون تجربه
    ارسال


    دسترسی به این صفحه برای کاربران فعال ممکن است.

    برای ادامه به سایت وارد شوید:

    captcha

    اگر هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید:

    captcha
    برای دسترسی فعال پس از ورود یا ثبت نام ، نام را فعال تمایید.