نمایشگاه از لاله ها تا قلّه ها


فایل های ضمیمه

متن (0) ویدیو (0) لینک (0) تصویر (0)

موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
شهید باهنر کرمان
تشکل: بسیج دانشجویی
نویسنده: علیرضا شجاعی
تاریخ: 1395

*جزئیات فعالیت:

سلام.با اجازه از تمامی افرادی که در نمایشگاه از جان و دل مایه گذاشتند می خواهم از تجربیاتم از نمایشگاه 3 خرداد امسال(95) برایتان بگویم.اولا از همه تشکر می کنم و اما بعد...

از انجا که این برنامه از پایگاه شهید کاوه هر ساله پله ای برای جذب و تثبیت نیروهای جدیدالورود است پارسال هم یکی از نیروهایی که در حال حاضر یکی از فعالین دغدغه مند مجموعه هست به کار تشکیلاتی وارد شدند و انتقادهایی هم از نمایشگاه داشتند؛تا این که گذشت و با همه پایین و بالاها و برنامه های پایگاه رسیدیم به اسفند ماه1394؛

کم کم داشتیم به تعطیلات عید نزدیک می شدیم،زمانی که اتاق فکر نمایشگاه هرساله فعال و پویا می شود؛

ستاد برگزاری نمایشگاه تشکیل شد،و همه رفتیم تا ایده ها را جمع کنیم؛

از فروردین 1395 هر هفته جلسات ستاد برگزاری نمایشگاه تشکیل می شد و هر هفته جزئیات طرح ها و ایده ها بیشتر؛

تا این که در جلسه ای همه اعضای ستاد دعوت شدند حدودا 30نفر،قرار شد تا در ان جلسه ایده های جدید و پیشنهاد ها برای اسم نمایشگاه مطرح شوند؛اسم نمایشگاه با پیشنهاد وهمفکری تمام اعضا همان جلسه مشخص شد؛"از لاله ها تاقلّه ها"

این ستاد دارای چارت مشخصی است که در ادامه خدمتتان توضیح می دهم:

دبیر ستاد(مسئول نمایشگاه):وظیفه ایشان ریل گذاری و پیشبرد اهداف کلی نمایشگاه و رایزنی با مسئولین دانشگاه بود.در کل بیشتر وظیفه ها بر عهده معاونت ها و مسئولین غرفه هاست.

معاونت ها:

-معاونت اجرائی:باید از لحاظ برنامه ریزی که طبق تقویم شده بود امور اجرائی نمایشگاه را جلو می برد و البته پل ارتباطی بین اعضای ستاد در سطوح مختلف مثل مسئولین غرفه با معاونت هاست.

-معاونت مالی و پشتیبانی:همانطور که از اسمش مشخص اشت کار پر زحمت پشتیبانی که باید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را برای نمایشگاه فراهم کند،آشنایی با مراکز فروش اقلام و آشنایی با شهر یکی از مهمترین نکاتی است که متوجه این مسئولیت می باشد.

-معاونت طرح و برنامه:برنامه ریزی های جزئی و کف کار نمایشگاه با این واحد است مثل این که فلان سوزن سنجاقی باید کجای نمایشگاه باشد.

-معاونت روابط عمومی و تبلیغات:پوشش خبری و تبلیغات نمایشگاه از راه های مختلف بر عهده این واحد بود که انصافا کار پرزحمتی بود.

-معاونت برنامه های جانبی:نمایشگاه در حال برگزاری بود که چندتا برنامه کنارش جلو رفت؛مثل پخش انیمیشن شاهزاده روم،کارگاه اقتصاد مقاومتی،ساخت و اکران مستند همتی به نام همت(پیشنهاد می کنم حتما ببینید،کار بچه های خودمان است)و... خب یک همچین جایی مسلما یک مسئول می خواهد.

مسئولین غرفه ها:

-غرفه دفاع مقدس:از انجا که مناسبت اصلی این نمایشگاه 3 خرداد(سالروز آزاد سازی خرمشهر)است پس باید یکی از شاخصه های نمایشگاه هم دفاع مقدس باشد.

-غرفه جهادی:حی علی الجهاد... غربت بچه های جهادی را باید به تصویر کشید ان هم جایی که هر روز مسئولین استان می امدند بازدید؛هرساله در اردوی جهادی فعالیت های فرهنگی و عمرانی می شود که این جا مکان خوبی برای نمایش گذاشتن انها است.

-غرفه اقتصاد مقاومتی:فریادهای رهبرم را هیچ کس نمی شنید.به خاطر همین تصمیم گرفتیم یک غرفه با نام سال داشته باشیم.اصلا باید ببینیم حرف دانشجو چیست... خیلی ها امدند و پیشنهاد های جالبی دادند.

-غرفه علمی:پیشرفت هایی که در زمینه های مختلف علمی داشتیم را برای قشر دانشجو به نمایش گذاشتیم.نانو،فناوری هسته ای،موشکی،مهندسی و ... جذابیت این غرفه این بود که همه دست به دهان مانده بودند؛باورشان نمی شد.

-غرفه مهدویت:دوم خرداد مصادف بود با نیمه شعبان؛بهانه خوبی بود برای تلنگری به دانشجوها؛فضایی معنوی با محتوایی عاطفی؛هم چنین پخش کلیپ هایی از اساتید مهدویت و پخش بروشور کار جالبی بود که در این واحد انجام شد.لازم به ذکر است که هر ساله قسمتی از نمایشگاه(یکی از غرفه ها)برعهده واحد خواهران است که امسال شامل این غرفه می شد.

-غرفه محصولات فرهنگی:اینجا کتاب و سی دی و ... بود.ازدواج،دفاع مقدس،علمی،رمان و... کافی بود بروی داخل غرفه،دست خالی بیرون نمی آمدی؛کار جالبی که در این غرفه انجام شده بود اهدای کتاب واجب فراموش شده به خریداران کتاب بود

-غرفه تفریحات سالم:فضای رسمی نمایشگاه اینجا شکسته می شد.با بخش معما،مسابقه برش فیبر،دارت،فوتبال دستی و...

طراحی پرچم ایران با بادکنک در این غرفه جلوه زیبایی به نمایشگاه داده بود.البته یک ضعفی داشت،از روز دوم به بعد بادکنک ها شروع کرد به ترکیدن!بعضی استاد ها از دست ما شاکی شدند؛

خلاصه این که نمایشگاه یک سیری داشت از لاله ها(نماد شهدا)شروع می شد و به قله ها ختم می شد(علمی مهدویت فرهنگی و...)

نقاط قوت و نقاط ضعف نمایشگاه :

+مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه رشد و تعالی نیروهای پایگاه بود که الحمدلله تا حدودی محقق شد؛این چنین برنامه هایی مانور تبلیغاتی هر مجموعه می تواند حساب شود که این هم به نظرم در حد اعلی انجام شد.

+جذب و تثبیت به جز درباره معدود افراد در حالت کلی به خوبی انجام شد؛این که بعضی افراد در جریان کار اجرایی قرار گرفتند و از نزدیک ان را حس کردند یکی از بهترین ویژگی های نمایشگاه بود؛ استفاده از پشت بنرها برای دیواره های نمایشگاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی(که واقعا هزینه را پایین آورد حدودا نصف شد)؛همچنین در آخر یک لوح تقدیر و تندیس به تمامی افراد دخیل در نمایشگاه در برنامه اختتامیه اهدا شد که بازخورد واقعا خوبی داشت.

-زمان نمایشگاه با توجه به فضای درسی می توانست بهتر باشد؛پذیرایی مختصر در نمایشگاه می تواند جذب بیشتری داشته باشد مانند شربت.


تصاویر تجربه نمایشگاه از لاله ها تا قلّه ها
مشاهده همه
بارگذاری تصویرهای شما از این تجربه

پرسش و پاسخ پیرامون تجربه
  • جواد: اکثر چیزایی که گفته فقط حرفه ،ضعف اصلی نمایشگاه نداشتن هدف بود پاسخ
  • علی: من خودم تو برگزاری نمایشگاه بودم ،تنها چیزی که به فکرش نبودن جذب دانشجو بود فقط از سر و کول مسئولی که میومد واسه بازدید بالا میرفتن پاسخ
  • من خودم تو برگزاری ن
    مهدی فاضلی: من نمی دونم شما کجا رفتید،ولی تو این نمایشگاه این حرفایی که زدید اصلا نبود،مسلما هر کاری یه سری ضعف هایی داره ولی اتفاقا یکی از نقاط قوت این نمایشگاه جذب دانشجو بود،هدف اصلیش هم که نوشته بود تو متن.البته یه سری نقص داشت که به مسئولای نمایشگاه گفتم. پاسخ
ارسال


دسترسی به این صفحه برای کاربران فعال ممکن است.

برای ادامه به سایت وارد شوید:

captcha

اگر هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید:

captcha
برای دسترسی فعال پس از ورود یا ثبت نام ، آن را فعال نمایید.