استقبال از نو ورودها


فایل های ضمیمه

متن (0) ویدیو (0) لینک (0) تصویر (0)

موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
پیام نور واحد دزفول
تشکل: بسیج دانشجویی
نویسنده: بسیج خواهران پیام نور دزفول *
تاریخ: ---

* مقدمه از لزوم انجام فعالیت:

اهمیت استقبال از ورودی ها این است که جذبشان باعث رسیدن به اهداف بلند مدت مانند تربیت نیروی هم طراز انقلابی برای اینده است.
دانشجوی بسیجی دشمن کمین گرفته را از یاد نمی‌برد و غافلانه خو و دانشگاه و کشورش را به دست تطاول دشمن نمی‌سپرد.( حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای)


*ایده های فعالیت:

ایده ی اولیه برپایی یک غرفه برای استقبال از دانشجوها و نشان دادن شور و نشاط بین اعضاء بسیج و ارتباط گیری موثر با دانشجوها و عضویت و حضور فعالشان بود. برخورد اول با دانشجوها خیلی مهم است.


*پیگیری های پیش از فعالیت:

اسم طرح ما دانشجو سلام بودوبا توجه به اینکه شروع کلاس های دانشگاه از نیمه ی مهرماه بود ما از اوایل مهر ماه شروع به فعالیت در کانال کردیم پستهای مربوط به این طرح همه هشتگ دانشجو سلام داشتند
همچنین پستهایی مانند با طرح دانشجو سلام می آییم... منتظر ما باشیدرا نیز در کانال قرار دادیم.
همینطور پستی تنظیم شد و از دانشجویان سال بالایی خواستیم اطلاعاتی را که ترم اولی ها به انها نیاز دارند را برای ما ارسال کنند تا در کانال درج شود.
هدف از این کار این بود که به این نحو همه به استقبال جدید الورودها برویم.
در یک پست دیگر از دانشجوها خواستیم تا کتاب ها و جزوات و نمونه سوالاتی که احتیاج ندارند را به بانک کتاب بسیج تحویل دهند تا نو ورود ها راحت تر کتاب هایشان را تهیه کنند.
نقشه ی دانشگاه و نشریه طنزمان هم در کانال درج شد
و با شروع کارمان برای برپایی غرفه هر روز عکس فعالیت های ان روز را با جمله ی به استقبال دانشجویان نو ورود می رویم در کانال میگذاشتیم. و به این طریق کارمان را بین دانشجوها اطلاع رسانی کردیم.
مکان غرفه نزدیک به آموزش و محل رفت و آمد دانشجوها بود.


*جزئیات فعالیت:

در وهله ی اول سعی کردیم فضاسازی غرفمه یمان برای همه ی دانشجوها جذاب باشد نه فقط دانشجوهای بسیجی و مذهبی و همه به طرفش جذب شوند.
دیواره های غرفه یمان را با عکس برنامه های ترم های قبل و یک سری عکس از نماد رشته های مختلف دانشگاهمان که کنارش یک متن کوتاه و طنز در رابطه ان رشته نوشته بودیم وعکس نوشته های دانشجوی موفق کسی است که... که خودمان با مداد شمعی رنگ کردیم.
آویز رزق های سوتی های دانشجویی که نویسنده اش بچه های خودمان بودند.
و تابلویی را برای نحوه رزرو غذا و ارتباط با ما وپیشنهادات و انتقادات و ... تزیین کردیم.
اسم طرح استقبال ما دانشجو سلام بود،طرح دانشجو سلام را هم روی یونولیت بریدیم و رنگ زدیم و به دیواره ی روبه روی ورودی غرفه نصب کردیم.
نمایشگاه فروش نوشت افزار ایرانی هم درغرفه راه انداختیم که بچه ها میتوانستند خرید کنند.
روی میز جلوی غرفه هدیه های ترم اولی ها را چیده بودیم.
با یک رویکرد اقتصاد مقاومتی و به جهت حمایت از تولید کالای ایرانی مهمان ویژه ی غرفه ی ما خودکار ایرانی صفا کیان بودند که با ربان، اتیکت ساخت ایران و پرچم ایران به آن آویزان شده بود به همراه یک لیست از اسامی لوازم التحریر ایرانی که لول کردیم و دورش را با ربان پرچم ایران بستیم به ترم اولی ها دادیم.
دو تا رزق برای بچه ها آماده کردیم ؛ یکی رزق سلام دانشجو و خوش آمد گویی با جمله طنز بود که طرحش کلاه دانشجویی بود و در دومی هم انتظارات رهبری از دانشجو کار شده بود
یک نشریه غالبا طنزهم تهیه کردیم و سعی کردیم خیلی جذاب باشد و در آن از شخصیت های دیرین دیرین و شیرخوار شکرستان که روی سرش کلاه دانشجویی دارد هم استفاده کردیم.
پذیرایی یمان هم شیرینی و شربت بود.
بنر کارت دانشجویی هم طراحی شده بود و بچه ها مشخصاتشان را روی آن مینوشتند و با ان عکس میگرفتند
نقشه ی دانشگاه هم در کانال درج شد؛ برای راحت تر شدن رفت و آمد ترم اولی ها یک سری فلش راهنما تهیه شد که مکان های مختلف دانشگاه را مشخص میکرد. و جملات خوش آمد را هم در مسیری که به آموزش و محل ثبت نام منتهی میشد نصب کردیم.
ارتباط گیری صمیمی و دوستانه، فرد به فرد مهم ترین رکن برنامه ی استقبال است.
رد و بدل شماره تماس برای ارتباط بیشتر ؛معرفی طرح های مختلف غرفه و دعوتشان برای عکس گرفتن؛ تشویق به خرید کالای ایرانی که با استقبال هم مواجه شد خیلی موثر بود.


*نتایج و پیامد‌ها:

1- با شروع کار غرفه و گزارش برنامه ها و... مخاطبین کانال بسیج روز به روز بیشتر شد و دانشجوها جذب بسیج شدند که جذابیت غرفه(چون تا حالا غرفه ی این مدلی نداشتیم)،هدایا،تزیینات داخل غرفه و ارتباط گیری صمیمی بچه ها تاثیر فوق العاده ای در این روند داشت.
2- رضایت از غرفه:بچه ها از فضای غرفه ؛ آویزها و عکس های روی دیوارها بسیار خوششان امد و بسیار از غرفه یمان استقبال کردند.


*شیوه‌های تبلیغات:

برای استقبال از جدیدالورودهایمان از کانال تلگرام و فضای مجازی استفاده کردیم و هرروز گزارش آن روز را به منظور ترغیب بچه ها در کانال قرار میدادیم.


تصاویر تجربه استقبال از نو ورودها
مشاهده همه
بارگذاری تصویرهای شما از این تجربه

پرسش و پاسخ پیرامون تجربه
    ارسال


    دسترسی به این صفحه برای کاربران فعال ممکن است.

    برای ادامه به سایت وارد شوید:

    captcha

    اگر هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید:

    captcha
    برای دسترسی فعال پس از ورود یا ثبت نام ، آن را فعال نمایید.