دورهمی دخترونه مازندران


فایل های ضمیمه

متن (0) ویدیو (0) لینک (0) تصویر (0)

موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
مازندران
تشکل: بسیج دانشجویی
نویسنده: خانم علیپور
تاریخ: 1396

* مقدمه از لزوم انجام فعالیت:

ما در دانشگاه مازندران به دنبال ارتباط گیری با دانشجویان، از بین بردن دید منفی دانشجویان نسبت به بسیج و بسیجی، نشان دادن فضای شاد بسیج و ایجد یک فضای شاد تعاملی و ارتباطی با دختران دانشگاه به فکر اجرای برنامه ای، برای پیشبرد این اهداف بودیم، که در این راستا برنامه دورهمی دخترونه را در دانشگاه مازندران ایجاد کردیم. برنامه دخترونه دانشگاه مازندران حدودا ۳_۴ سال است که در حال برگزاری می باشد که این دو سال اخیر مخاطب های آن کاهش یافته است.
با توجه به مهمانان برنامه از الهام چرخنده گرفته تا تازه مسلمان های کشور های دیگر باز هم بازخوردی مطلوب نداشتیم .


*ایده های فعالیت:

ما برای بالا بردن جذابیت و کیفیت آن به فکر افتادیم که از قالب برنامه های قدیمی و سخنران محور و خشک خارج شویم و مهمانی که همه قشر دانشجو آن را بپذیرد دعوت کنیم.
با توجه به رسالت های دانشجویی و روحیه مطالبه گری که نسبت به مسئولین باید داشت برای روز دانشجو تصمیم گرفتیم که از طرف بسیج دانشجویی از سرپرست خوابگاه دختران دعوت کنیم و مشکلات و مطالبات دانشجویان، در برنامه دخترونه از زبان خود دانشجو مطرح شود.البته دلیل دیگر انتخاب این مهمان این بود که دانشجویان بیشتر با سرپرست خوابگاه آشنا شوند و ذهنیت دانشجویان نسبت به اینکه او فردی سختگیر و خشن است عوض شود.
در واقع در این ایده جدید، که باعث شد ما به اهدافمان برسیم، سعی کردیم مهمانان ما مهمانانی باشد که دانشجویان با هر روحیه ای پذیرای آن مهمان باشد و متناسب با نیاز و روحیه خود از جمع بهره لازم راببرد و برای آنها جاذبه ی لازم را داشته باشد.


*پیگیری های پیش از فعالیت:

پیگیری هایی که قبل از اجرای برنامه لازم بود انجام شود یکی هماهنگی با مهمان برنامه بود که از ابتدا هماهنگی با مهمان با مسئول پایگاه خوابگاه بود که با سرپرست خوابگاه ارتباط گیری کردند. بعد هم آماده کردن گلی طبیعی بود که به رسم یادبود به مهمان برنامه داده می شد و هزینه ی مالی زیادی را هم برای ما نداشت و نیاز به تامین بودجه ی خاصی نبود.
در طول برنامه از مداح دعوت شد که هماهنگی آن را مسئول فرهنگی انجام دادند و برای رفت و آمد مداح ماشینی از دانشگاه توسط بسیج هماهنگ شد .
برای تزیین و فضا سازی هم یک مسئول را تعیین کرده بودیم که ایشان خودش کادرش را می چید و کار تزیینات بر عهده ایشان بود.
کار بعدی تهیه پذیرایی بود که از قبل مقداری ذرت خشک آماده کردیم و برای کاهش هزینه ها خودمان آن را آماده کردیم.


*جزئیات فعالیت:

در هفته دانشجو، مناسبت میلاد حضرت رسول(ص) و امام صادق (ع) هم وجود داشت.
تصمیم گرفتیم برنامه مطالبه گری دانشجویی و جشن میلاد را در یک برنامه اجرا کنیم تا جنبه شادی هم نمایان شود.
مسابقه هایی که در برنامه اجرا شد به شرح زیر بود:
۱- مسابقه مجری گری که با هدف شناسایی افراد توانمند بود:
به این صورت که افراد داوطلب می شدند و متنی آماده به ایشان داده میشد و اجرا میکردند.نفر برتر با تشویق دانشجویان انتخاب شد.اما در آخر اسم و شماره تماس افراد گرفته شد تا برای گرفتن هدیه به دفتر بسیج مراجعه کنند.
۲- مسابقه چرخش دور صندلی برای بالا بردن هیجان و شادی فضا
کلیپ طنزی هم‌که پخش شد مربوط به زندگی دانشجویی در خوابگاه بود.متاسفانه به دلیل کمبود وقت کلیپ پر محتوا تری پیدا نکردیم که در مورد سیب زمینی نبودن دانشجو در دانشگاه پخش کنیم .درنظر داشتیم که از دوهفته قبل مصاحبه ای از دانشجویان در سطح دانشگاه در مورد دانشجو و رسالت های آن تهیه کنیم که بخاطر ‌سستی و نبود نیرویی برای تدوین کلیپ، قادر به انجام آن نشدیم.
محصولات حجاب مانند روسری و ساق دست و گیره و ... هم به فروش می‌رفت که با یکی از مغازه داران هماهنگ کردیم که وسایلشان را بیاوریم تا در دانشگاه بفروشیم.باید دقت کرد که محصولات دانشجویی تر و با قیمت پایین تر عرضه شود .
پذیرایی هم پفیلا پخش کردیم هزینه زیادی برایمان نداشت.ذرت کیلویی تهیه کردیم و فقط روی حرارت قرار دادیم و درست شد و داخل ظرف های یکبارمصرف با تزئین ریختیم و پخش کردیم.


*نقاط ضعف:

نقطه ضعفی که در برنامه وجود داشت، کمبود محتوا در برنامه بود، اما دانشجویان از این بابت راضی بودند که مشکلاتشان خیلی صریح گفته شد و این برنامه توسط بسیج دانشجویی اجرا شده بود. این کمبود محتوا بخاطر سستی اعضا و کمبود نیرو بود. ما می توانستیم کلیپ های بهتر و هدفمندتر و مفیدتری را برای پخش در مراسم تهیه کنیم و همچنین رزق های پرمحتوایی را به دانشجویان بدهیم که یکی دیگر از ضعف های برنامه ندادن رزق با محتوا بود که از قبل قرار بود به ظرف پفیلا زده شود که فقط نوشته شد روز دانشجو مبارک .


*نتایج و پیامد‌ها:

دانشجویان استقبال خیلی زیادی کردند و نمازخانه خوابگاه کاملا پر شده ‌بود. نیم ساعت از وقت سخنران صرف صحبت در مورد سوالات شخصی از سرپرست خوابگاه شد و نیم ساعت دیگر صرف پرسش و پاسخ از طرف دانشجویان شد.که دانشجویان مشکلات اتاق و بلوک خود را مطرح کردند که ما بعد از برنامه دیدیم که بسیاری از آن رفع شد.
بازخوردی که گرفته شد این بود که سرپرست خوابگاه با بچه های بسیج دانشجویی ارتباط بیشتری پیدا کرد و ما را در برنامه های بعدی کمک می کردند و همکاری بیشتر شد و باعث شد همه اعضای بسیج جلسه ای با ایشان به درخواست خودشان برای بررسی اوضاع فرهنگی خوابگاه و ارائه راه حل ها برگزار کنند..
به خاطر استقبالی که از این قالب برنامه شد تصمیم داریم از این به بعد مهمانی دعوت کنیم که طبق نیاز دانشجو باشد و همچنان از ما سوال می‌شود که برنامه دخترانه بعدی چه زمانی است.


*شیوه‌های تبلیغات:

شیوه تبلیغات به این صورت بود که پوستر برنامه که با رنگی صورتی و با متنی که بیانگر محتوای درونی آن بود طراحی شد و در هر بلوک و محل رفت و آمد نصب شد. تراکت های خیلی کوچک ‌هم اتاق به اتاق داده شد.


به این تجربه امتیاز دهید:
تصاویر تجربه دورهمی دخترونه مازندران
مشاهده همه
بارگذاری تصویرهای شما از این تجربه

پرسش و پاسخ پیرامون تجربه
    ارسال


    دسترسی به این صفحه برای کاربران فعال ممکن است.

    برای ادامه به سایت وارد شوید:

    captcha

    اگر هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید:

    captcha
    برای دسترسی فعال پس از ورود یا ثبت نام ، نام را فعال تمایید.