غرفه غرفه با نمایشگاه دفاع مقدس دانشگاه شهید باهنر


فایل های ضمیمه


متن (0) ویدیو (0) لینک (0) تصویر (0)

موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
موردی موجود نیست
شهید باهنر کرمان
تشکل: بسیج دانشجویی
نویسنده: آرشیو کالک
تاریخ: 1392

نمایشگاهی در سه خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر داشتیم. در سالنی که همه کلاسهای پردیس فنی دانشگاه قرار دارد برگزار شد. تقسیم مسئولیت نمایشگاه در اردوی راهیان نور انجام شد و در بازه تعطیلات عید کار فکری نمایشگاه انجام شد. این نمایشگاه که توسط شورای پایگاه فنی برگزار شد. ساخت غرفه­ها یک هفته قبل زمان مقرر و بازگشایی نمایشگاه از چهارشنبه بعد از ظهر شروع شد و تا شنبه صبح تمام شد. عموم فعالیت­های هر غرفه در چند قالب بود: پوسترهای نمایشگاهی، فضاسازی متناسب با موضوع آن، سازه یا ماکت، برنامه جنبی وتالاری، پخش جزوه مربوط به غرفه (یکی دو غرفه جزوه داشتند)،پخش کلیپ(بعلت مشکلات این بخش انجام نشد). با توجه به اینکه فضای سه بعدی و حجمی و استفاده از هنرهای تجسمی تاثیر بیشتری از فضای دو بعدی دارد سعی براین بود بیشتر کارها حجمی و سه بعدی درست شود.

نمایشگاه متشکل از شش غرفه بود که عبارت بودند از :1- دفاع مقدس (ازاد سازی خرمشهر)2- دستاورد های علمی 3- هسته­ ای واقتصاد مقاومتی 4- سبک زندگی 5- مهدویت وتربیت مهدوی 6- محصولات وکتاب فروشی. البته همه این موضوعات با ریز بینی ومتناسب با نیاز جامعه دانشگاهی انتخاب شده بود.

غرفه اول که غرفه دفاع مقدس بود علاوه بر عکس از خرمشهر و وصیتنامه شهدا، از قطعاتی همچون موس و کیبرد و... برای رساندن فضای جنگ نرم استفاده شد. همچنین با پارچه موجی درست شده بود که به درخت سرو مانندی می خورد و تبری با آرم اسراییل بر آن ضربه میزد. هدف این غرفه شاخص کردن کارهای بزرگ جنگ مانند ازاد سازی خرمشهر ودیگر کارها بود و همچنین انتقال مفهوم مقاومت مردم در برابر جنگ از آن روز تا مقاومت تا امروز در برابر دشمن. به عبارتی سعی بر آن بود مفهوم جنگ دیروز وجنگ امروز و همچنین مفهوم تهاجم عراق و مقاومت و رشد مردم از آن موقع تا الان در برابر تحریم ها مجسم شود.

غرفه بعد، غرفه هسته­ ای و اقتصاد مقاومتی بود. پرداختن به مذاکرات و شعار سال اقتصاد مقاومتی ومولفه های آن و مطالبات حضرت آقا هدف این غرفه بود. در این بخش مکعبی آویزان بود که در وجوه مختلف آن عکس های مرتبط زده شده و در یک وجه آن آینه بود و راوی غرفه در آخر این وجه را روی بیننده قرار می داد و می پرسید شما کجای این روند هستید؟؟

غرفه بعد، غرفه دستاوردهای علمی بود که از برخی دستاوردها ماکتهایی در آن قرار داده شد. هدف این غرفه نشان دادن رشد علمی کشور و رتبه های شاخص کشور در علوم مختلف واز بین بردن جو نا امیدی از فضای علمی کشور وهمچنین کارهای علمی دفاع مقدس بود مثلا ماکت پل بعثت از شاهکارهای مهندسی جنگ را بچه های مکانیک برای این بخش ساخته بودند.

غرفه دیگر غرفه مهدویت بود. غرفه مهدویت هم به مسائل مهدویت وتربیت فرزند پرداخته بود. ایده­ای که در طراحی این غرفه زده شد این بود که قسمتهایی از بنر که نصب شده بود روی آن حجمی کار شده بود مثلا قسمتی از آن که عکس درخت بود با استفاده از شاخه و... روی آن درختچه مانندی نصب بود.

غرفه ی دیگر سبک زندگی بود که هم متناسب شعار سال یعنی مسائل فرهنگی به سبک زندگی غربی واسلامی پرداخته بود. از فعالیت­های این بخش معرفی معماری غربی و معماری اسلامی ایرانی را بود.

و غرفه آخر محصولات فرهنگی بود که در آن فروش کتاب انجام می­شد. کتاب هایی که مربوط به موضوعات نمایشگاه هم در آن زیاد بودند.

کارهای جنبی هر غرفه عبارت بود از تئاتر خیابانی برای غرفه دفاع مقدس با موضوع کارهای علمی جنگ، مسابقه نجات تخم مرغ برای غرفه دستاورد های علمی، جلسه پرسش وپاسخ اقتصاد مقاومتی، پخش فیلم 313 و نقد و بررسی آن برای غرفه مهدویت وجلسه سبک زندگی دانشجویی برای غرفه سبک زندگی.

دراین جا به چند نکته مثبت این نمایشگاه اشاره می­شود:

- برگزاری جلسات بسیار مرتب هماهنگی و ارائه گزارش از کارهای انجام شده و پیگیری بسیار مسئول پایگاه (هر هفته دو جلسه)

- مطالعه وتسلط مسئولان هر غرفه برای بحث با بچه ها در نمایشگاه و معرفی کتاب در جلسات هماهنگی

- ارتباط گیری با موسسه­های فرهنگی در تهران، مشهد وکرمان (البته تجربه شد که خیلی بد قولی در این کار های اجرایی وجود دارد و روی چیزی بصورت صد در صد نمی توان حساب کرد )

- وجود همیشگی پذیرایی در درون نمایشگاه که تاثیر زیادی بر شلوغی نمایشگاه دارد

- تیمی کار کردن بچه ها وتربیت نیرو ذیل آن برای نمایشگاه ها وفعالیت های آتی(مهم)

- مشورت گرفتن مرتب بچه ها با مسئولین قبلی در بسیج دانشجویی دانشگاه ومشورت کردن مسیول پایگاه با افراد فرهنگی استان

- هماهنگی با طراحان استانی برای شکل کلی نمایشگاه ومشورت گرفتن مسئولین غرفه ها با آنها

- سعه صدر بچه ها با بازدید کنندگان ومسخره کنندگان ومنتقدین(مهم)

- هماهنگ کردن و ارسال دعوت نامه برای بازدید مسئولان استانی و دانشگاه بمنظور هماهنگی بهتر و مساعدت گرفتن بهتر برای سال های آتی

- ارسال دعوت نامه برای صدا وسیمای استان و خبرگزاری­های سایبری

- برنامه­ریزی در بازه متناسب وقت داشتن کافی(حدود سه ماه)

واما نکات منفی کار:  

- تاخیر در انتخاب اسم و انتخاب اسم باعجله و ضعیف برای نمایشگاه

- بر آورد جزیی نکردن از هزینه­ها

- مشکلات درسی بچه ها بعلت سنگینی کار(مهم)

- بسیار بسیجی بودن جو نمایشگاه

 

تصاویر تجربه غرفه غرفه با نمایشگاه دفاع مقدس دانشگاه شهید باهنر

مشاهده همه
بارگذاری تصویرهای شما از این تجربه

عکسی در گالری بارگذاری نشده
پرسش و پاسخ پیرامون تجربه
    ارسال


    "غرفه غرفه با نمایشگاه دفاع مقدس دانشگاه شهید باهنر"
    اشتراک گذاری در:
    کپی لینک ارسال ایمیل
    گوگل پلاس شبکه افسران
    تلگرام
    دسترسی به این صفحه برای کاربران فعال ممکن است.

    برای ادامه به سایت وارد شوید:

    captcha

    اگر هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید:

    captcha
    برای دسترسی فعال پس از ورود یا ثبت نام ، نام را فعال تمایید.