به سامانه کالک خوش آمدید!

ورود
ثبت نام در 3 ثانیه

captcha
راهنما
کاربر مهمان

اردوی تشکیلاتی

ایده عملیاتی
بند ششم

انتشار بیانیه هایی خطاب به وزارت اطلاعات و تشریح پیوند قدرت و ثروت در کشور و  آثار و پیامد های آن خصوصا در مشکلات پس از انتخابات.

بند ششم: وزارت اطلاعات موظف است درچهارچوب وظائف قانونی خود، نقاط آسیب‌پذیر در فعالیتهای اقتصادی دولتیِ کلان مانند: معاملات و قراردادهای خارجی، و سرمایه‌گذاریهای بزرگ، طرح‌های ملّی، و نیز مراکز مهم تصمیم‌گیری اقتصادی و پولی کشور را پوشش اطلاعاتی دهد و به دولت و دستگاه قضائی در تحقق سلامت اقتصادی یاری رساند و بطور منظم به رئیس جمهور گزارش دهد.

هفته اول (نقش مردم و دانشجویان)
در هفته اول، باید گامی مطمئن را برای کوبیدن میخ اقدام و عمل برداریم. این گام محکم را باید از نگاه به نقش و اقدام مردم و در دانشگاه، عموم دانشجویان برداریم و به همین دلیل هفته اول، با عنوان "ما و اقدام و عمل" به سراغ این موضوع رفته ایم. آنچه در اجرای این بسته اهمیت دارد، فعال کردن عموم جامعه در حرکت به سمت کارهایی است که می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک نماید. ما در این هفته می خواهیم همین کارها را در قالب ایده های مختلف به اطلاع شما برسانیم.
آنچه که در حوزه نقش مردم می توان احصا نمود 4 موضوع متمایز و متفاوت است:
  • ·        چه می خریم؟ چگونه مصرف می کنیم؟
  • ·        ما و فرهنگ کار و تلاش
  • ·        حلال و حرام زندگی ما
  • ·        آنچه که ما از اقتصاد باید بدانیم
حال توضیحات هر قسمت و اینکه هر کدام می تواند در چه قالبی به مخاطب ارائه گردد در ذیل ذکر می گردد. اما پیش از آن بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که قالبهایی که در هر قسمت به آنها اشاره می گردد، قالبهای ثابت و معینی هستند که تقریبا برای هر برنامه دیگری نیز به کار می آیند (به مانند برنامه های سالنی، برگزاری غرفه، برگزاری کرسی، نشریه و برد و...) که در اینجا مقدار خوبی از پشتیبان ها در این قالبها جای می گیرند، اما بعضا ایدهای جذابی نیز در متن وجود دارند که می توان در قالبی متنوع و نو ارائه نمود.
چه می خریم؟ چگونه مصرف می کنیم؟
برای اولین گام، به سراغ حمایت از تولید داخل و همچنین صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف می رویم. این مفاهیم را باید با جا انداختن نگاه های زیبا و ایده های جذاب پی بگیریم. اما پیش از آن توجه به این نکته ضروری می نماید که در زمینه مصرف کالای داخلی با دو طیف از افراد مواجه هستیم. طیف اول طیفی هستند که این کار را قبول ندارند و یا با ابهام مواجه هستند و دسته دوم افرادی هستند که خرید کالای داخلی را قبول دارند ولی به خوبی نمی شناسند و منتظر معرفی کالا می باشند. برای دسته اول رویکرد پاسخگویی و برگزار کرسی و فرهنگ سازی گره گشا می باشد و برای دسته دوم معرفی کالاهای با کیفیت و کمتر شناخته شده باید در دستور قرار گیرد.
اما در یک نگاه کلان بهتر است بدانیم که سه سوال ذیل این عنوان وجود دارد :
چرا مصرف می کنیم؟ (نیاز، تجمل، تنوع، تبذیر و...)
چقدر مصرف می کنیم؟ (اسراف، خریدهای گرانقیمت، خریدهای به جا و صحیح و...) و
چه نوعی را مصرف می کنیم مصرف می کنیم؟ (ایرانی ، خارجی، لوکس، ساده و...)
با نگاه به این سه سوال به سراغ ایده های عملیاتی در این باب می رویم
سند مرتبط
ایده عملیاتی
از پشتیبانی اردو غافل نشوید

در مورد پشتیبانی حرف ویژه ای نسبت به سایر اردوهای دانشگاهی وجود ندارد
به همین دلیل می توانید به سند عملیاتی اردوی راهیان نور مراجعه نمایید که در باکس کناری آمده است.

در انتهای این سند به تفصیل در مورد پشتیبانی در اردو نکاتی ذکر گردیده است

تجربه مرتبط
اردوی مشهد پر محتوا
ایده طلایی
محتوای تخصصی به بچه ها برسانید

شاید برای برخی از دانشگاه ها خوب باشد که به صورت تخصصی اردویشان را برگزار نمایند مثلا برای فرهنگی ها یک سخن داشته باشند، سیاسی ها را یک طور تغذیه نمایند و....
هدیه مسئولیت کالک دقیقا برای همین نگاه تخصصی تعبیه شده است:

هدیه مسئولیت فرهنگی

هدیه مسئولیت سیاسی

هدیه مسئولیت علمی

هدیه مسئولیت آزاد فکری

هدیه مسئولیت رسانه و هنر

هدیه مسئولیت مسئول تشکل

یادتان باشد که هر یک از این هدیه ها دنیایی از پشتیبان ها و جزوات و همچنین دستورالعمل ها را در درون خود دارد.

هم خودتان و هم بچه هایی که مخاطب اردو هستند را به تناسب نیازتان به این هدایا وصل کنید

ایده عملیاتی
خوراک مکتوب به بچه ها بدهید

برخی مفاهیم را از طریق مطالعه به بچه ها برسانید

لازم نیست همه ی محتواهایی که مد نظر شماست از طریق کارگاه به دست بچه ها برسد

برخی مفاهیم از همان طریق فضاسازی ها و برخی دیگر نیز از طریق جزواتی که میتوانید به بچه ها بدهید منتقل می شوند.

در اینجا برخی جزوات تشکیلاتی را بارگزاری نموده ایم

اگر در زمینه های دیگر جزوات مطالعاتی را خواستار هستید به کتابخانه بسته های پشتیبان مراجعه فرمایید

ایده عملیاتی
بمب های هسته ای را مدیریت کنید

جوان مومن انقلابی در واقع بمبی از انرژی است که قدرتش از بمب های هسته ای نیز فراتر است. اکنون شما در حال مدیریت کردن بمب های هسته ای هستید. باید بدانید چه می کنید و چگونه رفتار می کنید؟
این لینک توضیحات خوبی از مدیریت نیروهای
تشکل دانشجویی در خود دارد.

ایده عملیاتی
جای خوب پیدا کنید!

حسابی بگردید و در استان خودتان یا استان دیگری که میخواهید اردو را برگزار نمایید مکان های خوب و اردوگاه های با امکانات کافی را پیدا نمایید.

در این زمینه مجموعه پشتیبان های کالک لیستی از اردوگاه های هر استان را جمع اوری نموده اند که به تفکیک می توانید در اینجا مشاهده نمایید
دقت داشته باشید جایی که مد نظرتان هست حتما مکان های تفریحی، امکان برای برگزاری کلاس و کارگاه و همچنین محل خواب مناسب داشته باشد.
اردوی تشکیلاتی اردوی جهادی یا اردوی راهیان نیست، اردوی تشکیلاتی جایی برای ایجاد رفاقت ها و دوستی ها و همچنین انتقال مفاهیم تشکیلاتی به بچه های تشکیلات است

چه چیزی در ذهن شماست؟
ایده های تشکیلاتی تان را بنویسید
برای ثبت ایده باید ابتدا با حساب کاربری خود وارد سامانه شوید.
ایده عملیاتی
به سال اولی ها کار بدهید

سپردن بخشی از کار وزحمت اردو به سال اولی ها از آن نکته های موثر و بسیار تاثیر گذار در نشان دادن معنی واقعی تشکیلات و جذب در اردو می باشد

اگر روندی که از ابتدای سال تحصیلی تاکنون طی شده است را به خوبی گذرانده باشید اکنون زمان میوه چینی است

به ورودی هایی که تاکنون در برنامه ها و فعالیت های گوناگون از آنها استفاده کرده اید کارهای مهم تر و بزرگتر بسپارید و برای کسانی که تازه جذب تشکیلات شده اند کارهای کوچکتر را در نظر بگیرید

مهم است که بدانید که باید برای همه ورودی ها کار تعریف کنید و آنها را با جنس کار تشکیلاتی آشنا نمایید

ایده عملیاتی
همه وقت بچه ها را پر نکنید!

این خودش بخشی از محتوای اردوست! باور کنید!

تشکیلات را نمی شود با  مته در مخ بچه ها فرو کرد! قسمتی از زمان اردویتان را به بازی ها و یا سر زدن به مکان های تفریحی اختصاص دهید. بگذارید اگر بچه ها در اردو از "کار جمعی" در تشکیلات می شوند، نمونه عملی اش را هم  ببینند. این که یک مسئول بسیج یا معاونینش مثل خود بچه ها رفتار می کنند، با آنها بازی  میکنند و یا در تفریحات آنها شرکت می کنند بسیار در جذب بچه ها برای تشکیلات موثر است.

بسته پشتیبان
تجربه مرتبط
اردو تشکیلاتی اعضای شورای بسیج
ایده طلایی
بسته پیشنهادی مدرسه کالک را از دست ندهید!

برای طرح ریزی برای اردوی تشکیلاتی تان حتما مدرسه کالک جای خوبی می باشد. هم برای مشورت گرفتن و هم برای اینکه کارگاه هایی که مد نظرتان هست را سفارش بدهید. با شماره تلفن مدرسه کالک 09331251313 حتما تماس بگیرید و یا در صفحه مدرسه کالک درخواست دوره بدهید

خوبی مدرسه کالک در این است که اساتید آن از همین فارغ التحصیلان تشکل های دانشجویی و افرادی هستند که جنس دانشگاه و کار تشکیلاتی را می شناسند و می توانند در هر یک از این حوزه ها به کمک شما بیایند.

خود مدرسه کالک اما بسته ای پیشنهادی را با توجه به زمان کوتاه بین دو ترم و همچنین نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد می دهد که کارگاه ها و شرح آنها به قرار زیر می باشند:

•  اصول کار تشکیلاتی

•  رشد و کادرسازی

•  اصول کار رسانه ای

•  دانشگاه جریان ساز

•  اقتصاد مقاومتی

•  جریان‌شناسی فرهنگی معاصر و منظومه فرهنگی رهبری

•  جنبش نرم افزاری

•  سبک زندگی دانشجوی بسیجی

شرح این کارگاه ها را در اینجا می توانید به تفصیل مشاهده نمایید

بسته پشتیبان
ایده عملیاتی
از فضا سازی غافل نشوید!

رساندن برخی از محتواهای تشکیلاتی در اردو به وسیله فضاهای مجازی و یا مکتوب اعم از تلگرام و یا پرینت به صورت پوستر و نصب در اردو می تواند در رساندن پیام بسیار موثر باشد.
در این زمینه دو مجموعه پوستر باکیفیت با محور صحبت ها و انتظارات حضرت آقا از تشکل های دانشجویی و دیگری عکس نوشت های تشکیلاتی تولید شده است که می تواند برای اردوی بسیار فضاسازی خوبی را انجام دهد.

در و دیوار اردوگاه را به همین سمت جهت دهی نمایید. تاثیر فراوان بر بچه ها خواهد داشت.

مقدمه
چرا اردوی تشکیلاتی؟

برگزاری اردوی تشکیلاتی یکی از فعالیت هایی است که در هر یک از تشکل های دانشجویی به عنوان هوایی تازه برای تجدید قوای نیروها و اضافه شدن نیروهای تازه نفس تلقی می گردد

همه تشکل های دانشجویی به چشم بازه ای کوتاه مدت اما پربازده به اردوی تشکیلاتی می نگرند

آنچه که اهیمت فراوان دارد این است که بدانیم چه محتوایی را می خواهیم در اردوی تشکیلاتی به تشکیلات مان بدهیم، چینش اعضا و نیروها را می خواهیم چه کنیم و اینکه اولویت های فعالیتی مان در دانشگاه چیست؟

این سه محور اساسی که برای همه دانشگاه ها اهمیت دارد محور ایده هایی است که بدان ها پرداخته ایم

ایده عملیاتی
بدانید برای چه هدفی اردو می روید؟

مخاطبان تان و هدفی که برای آنها طراحی کرده اید را بشناسید و متناسب با آنها برنامه ی اردو را بریزید.
شاید برای برخی از اردوها حضور نسل جدید تشکل لازم باشد و این حلقه آخر وصل و گیره شدن شان به تشکل باشد

شاید برای برخی از اردوها روند دوره به سمت انتخاب مسئول و یا معاونت ها در تشکل سوق داده شود
و شاید برای برخی از اردوها صرفا آمادگی برای یک موضوع خاص مثلا راهیان نور و یا انتخابات مد نظر باشد

به همین دلیل نمی توان برای هر اردوی تشکیلاتی الزاما یک روند را پیشنهاد داد.

تجربه مرتبط
اردوی تشکیلاتی بین دو ترم
تجربه مرتبط
اردوی تشکیلاتی بین دو ترم
تجربه مرتبط
دوره گردی در اردو
تجربه مرتبط
اردوی مشهد متفاوت
بسته پشتیبان
بسته پشتیبان
بسته پشتیبان
بسته پشتیبان
بسته پشتیبان
بسته پشتیبان
بسته پشتیبان
دسترسی به این صفحه برای کاربران فعال ممکن است.

برای ادامه به سایت وارد شوید:

captcha

اگر هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید:

captcha
برای دسترسی فعال پس از ورود یا ثبت نام ، نام را فعال تمایید.
با کالک در میان بگذارید
پشتیبان آنلاین کالک